Adoptie boven huwelijk verkiezen

28 jul 2012
114
38
Ik had een interessante discussie thuis. Een hele goede kennis heeft jaren geleden een kindje geadopteerd, die inmiddels al een puber. Ik kan me nog goed herinneren, toen ik hem voor het eerst zag als baby en ik werd meteen verliefd. En als je nu ziet hoe hij is opgebloeid tot een prachtig jongeman en hoe zijn adoptie ouders van hem houden. Ik word dan emotioneel, ik wil dat ook. Het is een droom, die ik allang heb. Ik heb nu besloten, om volledig hiervoor te gaan. Echter, zijn familieleden het hier niet mee eens, ze zeggen dat ik beter kan trouwen en me eigen kinderen kan nemen. Dat adoptie geen sprookje is en je eigen bloed beter is. Tot slot, dat weinig mannen een kind willen adopteren.

Mijn reactie was: Nou dan doe ik het toch alleen, ik hoef niet perse te trouwen. Mijn gevoel voor adoptie is vele malen sterker dan trouwen. Ik geloof, dat ik sterk genoeg ben om het alleen te doen. Het zal zwaar worden en het proces is emotioneel en kost veel geld, maar het is het zeker waard. En als ik kijk naar deze wereld en hoeveel kinderen verwaarloost worden en nood hebben aan een warme thuis. Dan is het in mijn ogen heel egoïstisch om te zeggen, nee je eigen bloed is beter. Ik heb dus besloten, om volledig hiervoor te gaan. Mocht er een man in de toekomst op mijn pad komen, dan moet hij ook willen adopteren. Als adoptie geen optie is, dan zal ik hem geen kans geven.

Tot nu toe, heb ik van weinig mensen positieve reacties ontvangen.

Wat vinden jullie hiervan? En kennen jullie Marokkanen die ook een kind geadopteerd hebben?
 
Laatst bewerkt:
7 jan 2012
1.642
123
Ik denk dat dit niet past binnen de islam, want daar leer je juist dat je veel kinderen moet baren. En uiteindelijk ga ook jij verlangen naar eigen kinderen.
 
28 jul 2012
114
38
Ik denk dat dit niet past binnen de islam, want daar leer je juist dat je veel kinderen moet baren. En uiteindelijk ga ook jij verlangen naar eigen kinderen.


Adoptie is niet verboden binnen de islam. Tuurlijk is het beter om te trouwen etc, maar niet voor iedereen is een huwelijk weggelegd. Adoptie is juist heel goed, de islam juicht dat alleen maar toe. Er zijn wel enkele dingen waar je rekening mee moet houden: kind moet de achternaam van ze echte ouders behouden, ze mogen je geen mama noemen, tot slot zijn ze pas echt je mahram als je ze borstvoeding geeft. Dit zijn geen grote struikelblokken.

Tot slot er zijn zoveel kinderen die niks te eten hebben, in een slechte huiselijke sfeer opgroeien. Zelfs hier in Nederland worden islamitische kinderen uit huis geplaatst en zijn er niet genoeg islamitische pleegouders. De kinderen worden, door hollanders opgevoed. Ik vind het dan heel egoistisch om te stellen, nee ik wil perse een eigen kind, met mijn bloed. Mijn hart is groot genoeg, om een kind van een ander lief te hebben, zoals mijn eigen kind.
 
6 feb 2011
11.252
91
Het is niet meer mogelijk om kinderen te adopteren vanuit marokko.
Adoptie Marokko niet meer mogelijk
Adopteren is niet mogelijk als je alleenstaand bent. een kind heeft een vader en moeder nodig. Behalve als je anita heet en je een volle beurs hebt en je pa ook.
Ga je trouwen en wil je als nog een kindje adopteren. begin met sparen. gehele bedrag kan uitlopen tot 10duizende euro´s(eigenlijk koop je ze) http://www.wereldkinderen.nl/websites/implementatie/mediadepot/1360e136ea35.pdf
je kunt ook een pleegkind in huis, maar dan dien je als nog een stabiel leven te hebben.
Moslimpleegkind


In de islam is gewoon toegestaan. Waar moeten de islamitische kinderen naar toe als zij niemand hebben.
Moslima | Vrouw | Familie en Gezin | Voorwaarden aan adoptie binnen de Islam
 
28 jul 2012
114
38
Ik heb al grondig onderzoek gedaan of ik gezegend ben om een kind te adopteren zal de toekomst uitwijzen.
Momenteel heb ik deze droom naar de achtergrond verschoven en focus ik mij op andere zaken. wij maken plannen maar allah heeft zijn plan voor ons al uitgestippeld. Ik leef van dag tot dag en zie wel wat de toekomst brengt.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan