This is my story- waargebeurd

28 jul 2012
114
38
Her time
She has been feeling it for awhile now- that sense of awakening. There is a gentle rage simmering inside her, and it is getting stronger by the day. She will hold it close to her- she will nurture it and let it grow. She won't let it anyone take it away from her. It is her rocket fuel and finally, she going places. She can feel it down to here vere core- this is her time. She will not only climb mountains- she will move them too.

-Lang Leav

Scrollend door de afbeeldingen kwam ze de bovenstaande tekst tegen, ze had het zelf niet beter kunnen verwoorden. Dit is haar moment, ze gaat het doen, geen twijfels, geen angst. Verdiept in haar gedachtes, schrikt ze op van het getril van haar telefoon. Verstrooid leest ze het berichtje, dat ze zojuist ontvangen heeft. Flashbacks van het verleden komen omhoog, het verleden dat haar achtervolgt. De pijn die ze diep begraven had, nam haar lichaam weer in bezit.

Laat mij jullie meenemen in mijn leven, waarbij verdriet en vreugde onlosmakelijk verbonden zijn. Stap op deze trein en reis met mij mee, door het verleden, heden en toekomst.
 
Laatst bewerkt:
28 jul 2012
114
38
(Om privacy redenen zullen de spelers in dit verhaal anoniem blijven)


Buitenadem komt ze boven aan, ze voelt zich licht in haar hoofd worden. Ze zoekt naar houvast, als alles om haar begint te draaien. Ze raakt in paniek en verstikkend gevoel neemt macht over haar lichaam. Op het moment dat ze haar evenwicht dreigt te verliezen, schiet haar broertje haar te hulp. Een paar uur later zit ze bij de huisarts, na verschillende testjes kijkt de huisarts haar ongerust aan. Zuurstoftekort luidt de diagnose, een lange preek van de huisarts volgt. Waarom kom jij pas langs als het zover gevorderd is? Weet je wat hoe ernstig dit is en wat er had kunnen gebeuren? Luister naar je lichaam, jongedame! Je hebt maar één lichaam en daar moet je het mee doen. Als je de signalen negeert, kunnen de gevolgen desastreus zijn. De dagen die volgen, wordt ze dagelijks bij de arts verwacht voor controles.
De medicijnen slaan, langzamer maar zeker wordt ze weer de oude. Haar ziel daarentegen was leeg en moe, haar levenslust verdween beetje bij beetje.
 
Laatst bewerkt:
28 jul 2012
114
38
Ik had een heel hoofdstuk getypt, maar het werd wel erg persoonlijk. Ik wist niet dat schrijven zo confronterend kon zijn.
Ik ben nu aan het twijfelen of dit wel een goed idee is. De belangrijkste onderwerpen die naar voren komen zijn:

- Een lange ziekteproces, waarbij de dood een belangrijke rol speelt in de familietragedie.
- het vinden van je soulmate
- zoektocht naar jezelf als persoon, wie ben ik nou eigenlijk en wat wil ik.
- de stap naar emigratie

Als er animo voor is, dan zal ik doorgaan en anders niet.
 
Laatst bewerkt:
30 okt 2014
65
49
Ik zou je verhaal graag willen lezen, maar als je jezelf daarmee alleen maar meer pijn doet, dan moet je het niet plaatsen. Maar ik ben iig een en al oor (of oog moet ik zeggen);)
 
28 jul 2012
114
38
Ik zou je verhaal graag willen lezen, maar als je jezelf daarmee alleen maar meer pijn doet, dan moet je het niet plaatsen. Maar ik ben iig een en al oor (of oog moet ik zeggen);)


Dankjewel voor je lieve reactie. Ik kan het niet, te gevoelig allemaal. Heb het nog niet verwerkt blijkbaar. Ik ga wel verder met het schrijven, maar op een andere manier. De hoofdonderwerpen blijven hetzelfde. Alleen het familietragedie aspect haal ik eruit.
 
Bovenaan