Myriam Sahili (19), de nieuwe Miss België?

Marocia

Moderator
8 okt 2016
201
31
Het Marokkaanse model Myriam Sahili uit Molenbeek krijgt alle aandacht door de Belgische media. Om drie redenen: Myriam doet mee met de Miss Belgie verkiezing, ze is Marokkaans en Moslima. En niet te vergeten: ze vindt het niet erg om in bikini te poseren. Myriam Sahili vindt zelfs dat het is toegestaan in de islam.. en Dat is precies waar de Belgen van houden!

Myriam Sahili beweert dat ze een strenge moslima is. ,,Ik heb geen probleem met een beetje bloot op foto's, en mijn familie evenmin. Maar té sexy beelden weiger ik", aldus Myriam.

Krijgen de Belgen voor het eerst een jonge moslima als nieuwe Miss? 'De nieuwe bom uit Molenbeek'. De krantenkop ligt al klaar. ,,Er wordt hier inderdaad wel eens flauw gedaan over Molenbeek'', zegt de dochter uit een traditioneel Marokkaans en Islamitisch gezin. ,,Maar daar kan ik wel om lachen."

Als er maar niet laagdunkend wordt gedaan over haar geloof. ,,Mijn religie is erg belangrijk voor me. Ik zou niet weten wat ik zonder zou moeten doen. Als ik verdrietig ben of een slechte dag heb, put ik er kracht uit. Thuis ga ik dan naar de moskee. Verder hou ik me aan de regels. Geen alcohol, geen varkensvlees. En ik volg strikt de ramadan. Ik belijd mijn geloof.''

57d6463b3570646c923dc801.jpg

image-6568149.jpg
 
Laatst bewerkt:

Marocia

Moderator
8 okt 2016
201
31
Maar wat is jullie mening? Is het dat een moslima geen miss verkiezing mag meedoen of omdat ze bikini draagt op foto's? In Nederland en Marokko zijn MEER Marokkaanse modellen die meedoen met zulke verkiezingen.
 
30 okt 2014
65
49
Ja wat moet ik ervan vinden. Het is vanzelfsprekend dat dit absoluut onislamitisch is in alle opzichten. Je kunt gewoon niet met droge ogen beweren dat je veel waarde hecht aan je islamitische geloof maar tegelijkertijd gaat poseren met twee balkjes stof om je edelen delen. Als je zo verdwaald bent, geef dan toe dat je je geloof hebt verlaten, maar ga niet jezelf en de islam zo te schande zetten denk ik dan. Allahi7sen 3awen weha.
 
31 dec 2012
2.957
300
Ja wat moet ik ervan vinden. Het is vanzelfsprekend dat dit absoluut onislamitisch is in alle opzichten. Je kunt gewoon niet met droge ogen beweren dat je veel waarde hecht aan je islamitische geloof maar tegelijkertijd gaat poseren met twee balkjes stof om je edelen delen. Als je zo verdwaald bent, geef dan toe dat je je geloof hebt verlaten, maar ga niet jezelf en de islam zo te schande zetten denk ik dan. Allahi7sen 3awen weha.

Let op jouw woorden, het geloof verlaten is een vrij heftige conclusie die je hier trekt. Ze probeert te benadrukken za3ma dat ze alles doet binnen haar grenzen. Aan de ene kant vind ik dat hypocriet, maar aan de andere kant; hoeveel meiden zie ik wel niet op het strand in Marokko in bikini? Zijn dat dan ook allemaal geen moslima's?

Ik wens haar veel wijsheid toe, want het is inderdaad niet te combineren; moslima en missverkiezing waarbij je looks worden beoordeeld en je lichaam. Hopelijk zal zij dat ook inzien.
 
30 okt 2014
65
49
Let op jouw woorden, het geloof verlaten is een vrij heftige conclusie die je hier trekt. Ze probeert te benadrukken za3ma dat ze alles doet binnen haar grenzen. Aan de ene kant vind ik dat hypocriet, maar aan de andere kant; hoeveel meiden zie ik wel niet op het strand in Marokko in bikini? Zijn dat dan ook allemaal geen moslima's?

Ik wens haar veel wijsheid toe, want het is inderdaad niet te combineren; moslima en missverkiezing waarbij je looks worden beoordeeld en je lichaam. Hopelijk zal zij dat ook inzien.
Ja daar heb je gelijk in, het is niet aan mij om te oordelen of iemand al dan niet moslim is. Deze verkapte vorm van prostitutie (praktisch verkoopt ze namelijk gewoon haar lichaam als model) en haar wereldvreemde perceptie van ''strenge moslima'' heeft mij een beetje meegesleurd in mijn woordkeuze.

En er is wel een verschil tussen vrouwen die op het strand in bikini liggen en deze vrouw. Ik keur het allebei ten zeerste af, maar ik denk dat deze meid wel een gradatie erger is. Want wat zij eigenlijk doet is de hele wereld laten zien kijk mij ik ben én moslima én een ho**. Terwijl die dames op het strand alleen zichzelf en hun familie vernederen, wat natuurlijk al erg genoeg is.
 

Marocia

Moderator
8 okt 2016
201
31
Eens.. maar wat ik nog vreemder vindt is dat de familie dit goed keurt en haar hierin steunt. En zulke dames zeggen altijd Bemoei met jullie eigen zaken, maar ze komen toch aan MIJN geloof. en laten mensen iets geloven wat niet correct is. Of is het toch ieder voor zich in deze tijd? I don't know..
 
21 jan 2013
2.065
59
The-only-Allah-can-judge-me-nazi's zijn dit. Spreken maar niets doen. Oke we weten dat je een moslima bent, mooi. Maar ga niet zondigen in het openbaar als Allah het voor je probeert te verbergen. Sterker nog maak iets harams niet halal. Dat is onmogelijk. Maar ja, wie ben ik? Slechts een dienaar van Allah die streeft naar het Paradijs.
 
30 okt 2014
65
49
The-only-Allah-can-judge-me-nazi's zijn dit. Spreken maar niets doen. Oke we weten dat je een moslima bent, mooi. Maar ga niet zondigen in het openbaar als Allah het voor je probeert te verbergen. Sterker nog maak iets harams niet halal. Dat is onmogelijk. Maar ja, wie ben ik? Slechts een dienaar van Allah die streeft naar het Paradijs.
Haahaahah precies zulke typetjes zijn dat ja:wha:
 
Bovenaan